Sunday, April 10, 2011

Alweer een Belgisch getinte maand in LA


Pura Vida België,
Eerst en vooral bedankt voor de verjaardagswensen!
De voorbije maand begon met een gezellig Belgisch onderonsje. Op 3 maart zakten alle Belgen in LA af naar het Nokia center voor het concert van Lords of Acid, met als frontman Maurice Engelen. In kader van de reportage voor Greet in Hollywood mochten we een hele avond backstage met de band vertoeven. Super gezellig, zeker omdat we met een vijftiental Belgen waren!
Enkele dagen later trok ik naar Bakersfield voor een TVL verslag te maken over kameraad Johan Roijakkers en Chris Finch, destijds het coaching duo van Basket Bree en nu beide aan de slag in Amerika bij de Rio Grande Valley Vipers. Fijn en nostalgisch om de Breese herinneringen boven te halen. Johan had zijn verblijf met enkele dagen verlengd, zodat hij LA kon ontdekken.
De werk en stage mogelijkheden verlopen nog steeds met ups en downs. Al mag ik zeker niet klagen over de inhoud van mijn projecten!  Zo heb ik o.a. de hand print ceremonie van Oscar winnares Helen Mirren gefilmd. Mijn netwerk begint zich ook stilaan uit te breiden, want ik mag uitkijken naar opdrachten voor een Amerikaanse entertainment website en een Italiaanse TV zender.
April begint alvast veelbelovend. Zo zal ik komende week samen werken met journaliste Greet De Keyser. We gaan enkele verslagen draaien voor Het Journaal op één. Vrijdagavond zou het eerste verslag al uitgezonden worden in het journaal van 7 uur. Weer een mooie mogelijkheid dus ik kijk er naar uit!
Het weekend daarop reis ik met mijn basket ploeg the LA Dream naar Chicago om nog eens een toernooi te spelen.
Genoeg vertelstof voor een volgende blog dus!
Groetjes en hou me op de hoogte hoe het met jullie is gesteld!
Michiel

 
TVL Verslag over Johan Roijakkers & Chris Finch
Verslag over Johan Roijakkers & Chris Finch in Het Belang van Limburg
Klik op het artikel om de foto te vergroten.

 
Greet in Hollywood verslag over Maurice Engelen & Lords of Acid
Greet & Maurice Engelen

DJ Glen & Maurice Engelen

 Lachen voor het concert

 Concert Lords of Acid

 Johan Roijakkers & Chris Finch aan de slag bij de Rio Grande Valley Vipers

 Tijdens de training van de Vipers

 Wedstrijd Bakersfield-Vipers

 Impressionant memorium op Santa Monica Beach voor de overleden soldaten

 Met Johan op de Santa Monica Pier

 Zicht op Downtown LA vanuit Griffith Park

 Met Johan aan het "Hollywood Sign"

 Hollywood!

 Helen Mirren tijdens de hand & footprint ceremony op de walk of fame in Hollywood

Ploeggenoot Brian en ik tijdens een fotocampagne voor gelijke kansen.

No comments:

Post a Comment