Thursday, May 5, 2011

Geslaagde tryout!

Pura Vida België,
April was weer een boeiende maand, dus tijd voor een overzicht.
Het was vooral uitkijken naar mijn eerste samenwerking als cameraman met VRT-correspondente Greet De Keyser. Zij zakte namelijk af naar Californië om enkele reportages voor Het Journaal te draaien. Het was een enorm leerrijke ervaring om met haar te werken! Samen hebben we verslagen gedraaid over het problematische watertekort in Californië en de Amerikaanse tournee van Scala. Met een tijdsverschil van 9 uur, was de deadline van het Scala-verslag voor het 7 uur journaal een uitdaging ... Maar het resultaat was geslaagd, en Greet liet al weten dat ze in de toekomst meer met mij wil samenwerken! Hier kan je het verslag zien: http://www.deredactie.be/permalink/1.1003985
Er was ook minder nieuws, want een dag later kreeg ik te horen dat mijn oma was overleden. Dat was even slikken, maar het was een troost dat ze op 89-jarige leeftijd rustig in haar slaap is gestorven. Toch jammer dat ik er niet kon bij zijn op de begrafenis; niet alleen voor mezelf, maar ook om de familie te steunen! Bij deze wil ik de familie een hart onder de riem steken en iedereen bedanken voor de steunbetuigingen!
Het waren dus bewogen dagen, want diezelfde dag vertrok ik nog naar Chicago om een basketbal toernooi te spelen met mijn ploeg The LA Dream. Ik was erg vermoeid van de zware draaidagen, maar ik was blij mijn basketfamilie nog eens te zien. Met de ploeg kunnen we terugkijken op een mooi parcour, want na twee mindere toernooien, hebben we deze keer kunnen  doorstoten tot de halve finale.
De voorbije maand kon ik ook weer rekenen op Belgisch bezoek; deze keer van NARAFI-genoot Johan en Roland. Het was gezellig!Voor een zoveelste keer trok ik met hen naar de toeristische plekjes van LA, maar ik geniet nog altijd evenveel van o.a. Hollywood letters als mijn eerste dag op Amerikaanse bodem!
En dan het nieuws van de voorbije dagen … De dood van Osama Bin Laden. Het was even schrikken toen alle programma’s hier werden onderbroken omdat “de president het volk wou toespreken omtrent de staatsveiligheid ...” Gelukkig geen terroristische melding, maar het goede nieuws dat Bin Laden was gevat! De Amerikanen mogen terecht trots zijn, maar ik ben benieuwd of er al dan niet wraakacties zullen komen … Voor mij was dit nieuws alvast weer een reden om een verslag te maken voor TV Limburg over de reacties van de Limburgers in LA.
Deze maand wordt weer lekker druk, want ik werk momenteel met Greet Ramaekers aan enkele nieuwe ideeën die hopelijk in de toekomst te zien zullen zijn op de Belgische tv-schermen!
Duimen dus!
Groetjes en hou me op de hoogte hoe het met jullie is gesteld!
Michiel
 TVL Verslag: Reactie Limburgers over dood van Bin Laden

Greet De Keyser tijdens verslag over Scala
Een mooie herinnering van mijn ondertussen overleden grootouders. Oma, uiterst links, overleed op 15 april.
Vrienden en ploeggenoten van The LA Dream




No comments:

Post a Comment